FANDOM

Tämä artikkeli käsittelee The Elder Scrolls- pelisarjan viidettä peliä. Jos haluat tietoa provinssista/alueesta, katso Skyrim.

SKYRIM

Pelin kansi

Skyrim' on Bethesda Sowtworks:in viides julkaisema peli The Elder Scrolls-sarjassa. Sen tapahtumat sijoittuvat Skyrimin provinssiin. Se on julkaistu PC:lle, XBOX 360:lle ja PS3:lle.

TarinajuoniMuokkaa

Peli alkaa siitä, että olet vangittuna Stormcloak Rebellionin sotilaitten kanssa ja menossa teloitettavaksi Helgeniin. Kuitenkin, kun sinua ollaan tappamassa, Alduin hyökkää Helgeniin, ja sinua ei teloiteta. Pääset pakenemaan lohikäärmeen hyökkäyksestä joko Ralofin tai Hadvarin seurassa. Ensimmäinen kylä, jonne saavut on Riverwood. Kun kerrot asukkaille lohikäärmehyökkäyksestä, sinut ohjeistetaan puhumaan Whiterunin jaarlille, Balgruuf the Greaterille. Autat Balgruufia ja hänen velhoaan Farengaria lohikäärmeasian tutkimuksissa. Sitten sinut kutsutaan apuun Western Watchtowerille, jonne on hyökännyt lohikäärme (Mirmulnir). Kun lohikäärme kuolee, imet sen sielun mystisesti ja lopulta saat tietää, että olet Dovahkiin (Dragonborn).